Autobedrijf Freek Klijnhout CabrioSelect    

 

M: 06 22404278
 
 

 

 

 

RDW beproeft NEVS Saab 9-3 voor Euro 5 typegoedkeuring Speciaal - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30470-rdw-beproeft-nevs-saab-9-3-voor-euro-5-typegoedkeuring#sthash.rHGDxNOw.dpuf
RDW beproeft NEVS Saab 9-3 voor Euro 5 typegoedkeuring Speciaal - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30470-rdw-beproeft-nevs-saab-9-3-voor-euro-5-typegoedkeuring#sthash.rHGDxNOw.dpuf

Saab hervat productie in Zweden

 

 

 

 

 

 

NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf

2 december 2013, www.nu.nl

Naar verwachting nog deze maand verleent de RDW in Veendam de Saab 9-3 een Euro 5B+ certificaat. Daarmee is het door National Electric Vehicles Sweden gereanimeerde Saab-model toegelaten in alle EU-lidstaten.

De doorgaans goed geïnformeerde website Saabsunited.com meldt dat NEVS  deze week een aantal nieuwe Saabs 9-3N naar de RDW heeft gestuurd voor een Euro-goedkeuring. - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30470-rdw-beproeft-nevs-saab-9-3-voor-euro-5-typegoedkeuring#sthash.rHGDxNOw.dpuf
Naar verwachting nog deze maand verleent de RDW in Veendam de Saab 9-3 een Euro 5B+ certificaat. Daarmee is het door National Electric Vehicles Sweden gereanimeerde Saab-model toegelaten in alle EU-lidstaten.

De doorgaans goed geïnformeerde website Saabsunited.com meldt dat NEVS  deze week een aantal nieuwe Saabs 9-3N naar de RDW heeft gestuurd voor een Euro-goedkeuring. - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30470-rdw-beproeft-nevs-saab-9-3-voor-euro-5-typegoedkeuring#sthash.rHGDxNOw.dpuf
Naar verwachting nog deze maand verleent de RDW in Veendam de Saab 9-3 een Euro 5B+ certificaat. Daarmee is het door National Electric Vehicles Sweden gereanimeerde Saab-model toegelaten in alle EU-lidstaten.

De doorgaans goed geïnformeerde website Saabsunited.com meldt dat NEVS  deze week een aantal nieuwe Saabs 9-3N naar de RDW heeft gestuurd voor een Euro-goedkeuring. - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30470-rdw-beproeft-nevs-saab-9-3-voor-euro-5-typegoedkeuring#sthash.rHGDxNOw.dpuf

De Zweedse autofabrikant Saab gaat maandag de productie in zijn fabriek in Trollhättan weer opstarten.

Het bedrijf, dat vorig jaar werd overgenomen door het consortium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), wil om te beginnen de productie van de Saab 9-3 sedan met benzinemotor hervatten. In een later stadium moet daar een elektrisch aangedreven variant van dit model bijkomen.

 

 De 9-3 ging 11 jaar geleden al in productie, maar het model is volgens NEVS rigoureus aangepakt en gemoderniseerd, zowel van binnen als van buiten. De onderneming kondigde in augustus aan dat er meer dan 330 medewerkers waren aangesteld om de productie in de fabriek, die al 2 jaar stil lag, weer op te starten.

 

GM

NEVS, voor een belangrijk deel in handen van een Chinese groep investeerders, sloot overeenkomsten met ongeveer 400 toeleveranciers om de nieuwe 93 te bouwen zonder onderdelen van General Motors (GM), de vroegere eigenaar van Saab.

GM kreeg in 1989 een belang in Saab van 50 procent. In 2000 namen de Amerikanen de Zweedse autofabrikant helemaal over. Saab kwam vervolgens gedurende een groot deel van 2010 en 2011 in handen van het Nederlandse Spyker, onder leiding van Victor Muller. Het ging uiteindelijk ten onder, maar kon een doorstart maken als onderdeel van NEVS.

 

Wanneer de nieuwe Saab 93, bestemd voor de Europese en Chinese markt, in de showroom staat is nog onbekend. Ook heeft NEVS niet aangegeven hoeveel ervan gemaakt gaan worden. ,,We willen geen beloftes of voorspellingen doen die we niet kunnen waarmaken'', zegt een woordvoerder van het bedrijf.

Door: ANP

 

 

NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf

 

 

Bron: www.nu.nl

RDW BEPROEFT NEVS SAAB 9-3

 

VOOR

 

EURO 5 TYPEGOEDKEURING

 

 

 

 

 

 

 

NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf

21 november 2013, bron Bovag Krant

Naar verwachting nog deze maand verleent de RDW in Veendam de Saab 9-3 een Euro 5B+ certificaat. Daarmee is het door National Electric Vehicles Sweden gereanimeerde Saab-model toegelaten in alle EU-lidstaten.

De doorgaans goed geïnformeerde website Saabsunited.com meldt dat NEVS  deze week een aantal nieuwe Saabs 9-3N naar de RDW heeft gestuurd voor een Euro-goedkeuring. - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30470-rdw-beproeft-nevs-saab-9-3-voor-euro-5-typegoedkeuring#sthash.rHGDxNOw.dpuf
Naar verwachting nog deze maand verleent de RDW in Veendam de Saab 9-3 een Euro 5B+ certificaat. Daarmee is het door National Electric Vehicles Sweden gereanimeerde Saab-model toegelaten in alle EU-lidstaten.

De doorgaans goed geïnformeerde website Saabsunited.com meldt dat NEVS  deze week een aantal nieuwe Saabs 9-3N naar de RDW heeft gestuurd voor een Euro-goedkeuring. - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30470-rdw-beproeft-nevs-saab-9-3-voor-euro-5-typegoedkeuring#sthash.rHGDxNOw.dpuf
Naar verwachting nog deze maand verleent de RDW in Veendam de Saab 9-3 een Euro 5B+ certificaat. Daarmee is het door National Electric Vehicles Sweden gereanimeerde Saab-model toegelaten in alle EU-lidstaten.

De doorgaans goed geïnformeerde website Saabsunited.com meldt dat NEVS  deze week een aantal nieuwe Saabs 9-3N naar de RDW heeft gestuurd voor een Euro-goedkeuring. - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30470-rdw-beproeft-nevs-saab-9-3-voor-euro-5-typegoedkeuring#sthash.rHGDxNOw.dpuf

Naar verwachting nog deze maand verleent de RDW in Veendam de Saab 9-3 een Euro 5B+ certificaat. Daarmee is het door National Electric Verhicles Sweden gereanimeerde Saab-model toegelaten in alle EU-lidstaten.

 

NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf

 Lees verder op de website www.Saabsunited.com

 

Bron: www.bovagkrant.nl

 

Saab hervat productie 9-3

20 augustus 2013, bron Bovag Krant

NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

 
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.

De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf

 De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.

 NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e,  van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken. 

NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’ - See more at: http://www.bovagkrant.nl/nieuws/item/30259-saab-hervat-productie-9-3#sthash.pI93yuir.dpuf

Bron: www.bovagkrant.nl

 

 

Productie Saab deze zomer weer hervat'

25/01/13, 08:03  − bron: ANP

De Saab fabriek in het Zweedse Trollhättan wordt komende zomer weer opgestart. Dan wordt weer begonnen met de productie van het model 9-3. Dat meldt persbureau Bloomberg, die een brief van Saab aan een onderdelenleverancier in handen zegt te hebben. Vanaf volgend jaar zou Saab een producent van elektrische auto's voor de Chinese markt moeten worden.

Saab, destijds eigendom van investeerder Victor Muller, ging in 2011 failliet. De autofabrikant slaagde er op eigen kracht niet in om de productie op gang te laten komen en investeringen door Chinese partners werden gedwarsboomd door voormalig eigenaar en aandeelhouder General Motors. Na het faillissement werd het bedrijf doorverkocht aan een internationaal consortium van Chinese, Zweedse en Japanse investeerders.

Een succesvolle doorstart staat of valt echter met de bereidheid van de Chinese overheid om de verkopen van elektrische auto's te stimuleren. In Trollhättan werkte 7 procent van de bevolking voor Saab en is inmiddels bijna 40 procent van de jongeren werkloos.

Bron: www.trouw.nl

SAAB

Nieuwe Saab komt met elektrische cabrio'

12-11-201 AMSTERDAM - Saab is dood, maar de nieuwe eigenaar National Electric Vehicle Sweden (NEVS) broedt druk op een plan om de Zweedse reus opnieuw tot leven te wekken. Uit een gesprek dat AutoWeek in Trollhattan voerde met woordvoerder blijkt dat 'Het Nieuwe Saab' mogelijk zelfs een elektrische cabriolet in de planning heeft.
 

Eerder konden jullie op AutoWeek.nl al lezen dat de nieuwe eigenaar van Saab plannen heeft om binnen achttien maanden een elektrische variant van de laatste Saab 9-3 op de markt te brengen. National Electric Vehicle Sweden, onderdeel van een grote Chinese Holding, heeft namelijk de rechten op die auto verworven en is zelf (naar eigen zeggen) al vergevorderd met de techniek voor die elektrisch aangedreven auto, die in eerste instantie vooral voor de Chinese markt is bedoeld. NEVS heeft die rechten niet alleen voor de 9-3 sedan, maar ook voor de Sport Estate en - jawel - de cabriolet. Het merk verklaarde tegenover AutoWeek dat het van plan is om al die modelvarianten opnieuw een nieuw leven te gunnen.

Een logische vervolgvraag is dan natuurlijk of alle drie die auto's ook als EV te koop zullen zijn. De PR-man van NEVS zei desgevraagd heel resoluut dat 'NEVS in principe geen deuren dicht houdt', en 'dat het dus zo maar zou kunnen'. De techniek is er immers, en het zou ons niet verbazen dat er heel wat geld te verdienen is met zo'n fluisterstille boulevardcruiser. Als dat daadwerkelijk door gaat, betekent dit dat het nieuwe Saab tegen die tijd als enige een elektro-cabriolet in het assortiment voert.

 Mogelijk ook 9-3 op benzine

Elektrisch wordt niet het enige stokpaardje, want NEVS gaf bovendien toe dat er druk wordt gezocht naar manieren om de 9-3 zo snel mogelijk ('het liefst binnen een jaar') weer in productie te nemen. In dat geval zal de auto dus voorzien worden van verbrandingsmotoren, en dat vormt meteen het grootste struikelblok. De motoren die het 'oude' Saab monteerde, kwamen namelijk uit de rekken van ex-moeder General Motors, en die Amerikanen willen het liefst niets meer met Saab van doen hebben. "Er is nog steeds een kleine mogelijkheid dat GM wel motoren wil leveren, maar daar zijn we nog druk mee bezig", verklaart de woordvoerder. "En mocht dat niet lukken, dan hebben we nog opties bij andere merken. Zoals ik al zei, wij houden alle mogelijkheden open en sluiten geen deuren." De enige deuren die nog dicht zijn, behoren vooralsnog toe aan de fabriek in Zweden. De toekomst zal dus moeten uitwijzen in welke vorm Saab zal terugkomen, al hebben wij met eigen ogen kunnen zien dat de productiefaciliteit klaar is voor een tweede leven.

Bron: www.autoweek.nl

 

 

NIEUWS ARCHIEF